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Blu-ray 4K UHD
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Hans Landa
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MessagePosté le: Mar 05 Jan 2016 09:53    Sujet du message: Répondre en citant

Et cette pauvre VF dans tous ça ? Laughing
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Pour que le DVD devienne un sous-verre ou un frisbee, aujourd'hui il serait utile que pour ça.
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shacard
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MessagePosté le: Mar 05 Jan 2016 09:57    Sujet du message: Répondre en citant

Hans Landa a écrit:
shacard a écrit:
Et le High Frame Rate (qui est au moins aussi important en terme de gain visuel que le passage en 4K, si ce n'est plus...), il est inclu sur les belles teles estampillees 4k en vente actuellement ?
Et si oui, sous quelle forme ?
Normalement toutes les TV UHD sont compatibles HFR, c'est à dire 48hz.



Si on prend le cas du lecteur BR UHD chez Panasonic (le DMR-UBZ1) annonce comme supportant juqu'au format de 60 images par seconde, ca va coincer.
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Hans Landa
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MessagePosté le: Mar 05 Jan 2016 10:22    Sujet du message: Répondre en citant

Rien ne l'empêche d'être compatible 48hz. Wink
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Pour que le DVD devienne un sous-verre ou un frisbee, aujourd'hui il serait utile que pour ça.
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shacard
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MessagePosté le: Mar 05 Jan 2016 13:46    Sujet du message: Répondre en citant

Hans Landa a écrit:
Rien ne l'empêche d'être compatible 48hz. Wink


Certe mais l'interet du HFR, c'est d'etre eleve. A 120 ou 240 images par seconde, l'apport doit etre enorme sur les images en mouvement.
A 48hz, je demande a voir si cela distance l'interpolation d'images que proposent les projecteurs actuels.
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MessagePosté le: Mar 05 Jan 2016 22:05    Sujet du message: Répondre en citant

et la 3D dans tout ça elle devient quoi? Shocked Crying or Very sad
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iron
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 05:13    Sujet du message: Répondre en citant

Comme c'était prévisible une nouvelle certification pour l'uhd est sortie L'UHD PREMIUM est comme prévu la plupart des tv uhd actuelles ne sont pas compatibles.
Le matos vraiment compatible c'est pour cette année avec les nouvelles gamme de tv voir 2017.
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YannH76
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 06:44    Sujet du message: Répondre en citant

iron a écrit:
Comme c'était prévisible une nouvelle certification pour l'uhd est sortie L'UHD PREMIUM est comme prévu la plupart des tv uhd actuelles ne sont pas compatibles.
Le matos vraiment compatible c'est pour cette année avec les nouvelles gamme de tv voir 2017.
Effectivement, plus d'informations ici sur le forum ! Wink
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YannH76
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 06:50    Sujet du message: Répondre en citant

Shout! Factory annonce également ces titres Blu-ray UHD pour 2016 aux USA, tous sont ceux en IMAX... Dossier de presse en pièce jointe !
Citation:
“SHOUT! FACTORY ANNOUNCES ITS FIRST WAVE OF 4K ULTRA HD BLU-RAY™ MOVIE CONTENT ARRIVING 2016

Electrifying Slate of Popular Movies As Seen in IMAX® Theaters Include JOURNEY TO SPACE, HUMPBACK WHALES, FLIGHT OF THE BUTTERFLIES, ROCKY MOUNTAIN EXPRESS and More!

Los Angeles, California – January 5, 2016 – Shout! Factory, a multi-platform media company, unveils its first slate of new family-friendly movie releases in the 4K Ultra HD™ format with high dynamic range (HDR), delivering visually stunning picture clarity and immersive audio for the optimal home entertainment experience.

Shout’s formidable 4K Ultra HD offerings feature spectacular cinematic adventures produced by world-renowned MacGillivary Freeman Films, K2 Communications, SK Films, The Stephen Low Company, and Giant Screen Films. These critically acclaimed and award-winning movies, all of which shot in IMAX® technology and released in IMAX® Theaters across the country, include JOURNEY TO SPACE (narrated by Sir Patrick Stewart), HUMPBACK WHALES (narrated by Ewan McGregor), FLIGHT OF THE BUTTERFLIES, ROCKY MOUNTAIN EXPRESS, WONDERS OF THE ARCTIC (narrated by Victor Garber) and THE LAST REEF: CITIES BENEATH THE SEA.

“As the Ultra HD devices and entertainment content begin to populate the consumer marketplace this year, we are announcing our commitment to the UHD format joining industry leaders and major consumer electronics companies,” stated Melissa Boag, Shout’s Senior Vice President of Kids & Family Entertainment. “We look forward to presenting these awe-inspiring movies to a broad audience in the UHD format, around the same timeframe that the traditional Blu-ray™ edition hits national retail.”

Shout! Factory plans a strategic launch of these movies in 4K Ultra HD with HDR through physical home entertainment releases and select digital entertainment distribution platforms in North America, beginning with JOURNEY TO SPACE and HUMPBACK WHALES on 4K Ultra HD™ Discs in late spring/early summer 2016.


JOURNEY TO SPACE

Produced by K2 Films, Inc. and Giant Screen Films, JOURNEY TO SPACE will both inspire a new generation of young people to dream of new horizons in space, and engender a new appreciation for the accomplishments of the Space Shuttle Program among an older generation who came to take it for granted.

NASA’s next era will be its greatest yet. That is the clear “roadmap” painted by JOURNEY TO SPACE. The film absolutely annihilates the perception that the space program died with the end of the Space Shuttle Program by showcasing the exciting plans NASA and the space community are working on, and the challenges they must overcome to carry out audacious missions such as landing astronauts on Mars and capturing asteroids.

By using extensive interviews with astronauts Chris Ferguson (Commander of the final shuttle mission) and Serena Aunon (a new astronaut chosen for future flights), as well as a brilliant narration by film and television legend Sir Patrick Stewart, JOURNEY TO SPACE gives a sweeping overview of past space accomplishments, current activities and future plans.

JOURNEY TO SPACE puts into historical context the magnificent contributions made by the Space Shuttle program and its intrepid space pioneers. It uses the most spectacular space footage – including unique views of Earth and operations in space – such as deploying and repairing the Hubble Space Telescope. It then goes on to show how the Shuttle launched and assembled the International Space Station (ISS). Together, these programs have taught us how to live, build and conduct science in space. The ISS will continue operating in space until 2024, and the film shows how it is building a foundation for the next giant leaps into space.

The film concludes with a fascinating, realistic scenario of how astronauts will actually get to Mars, live there for long duration, and then return home after a two-and-a-half-year mission.

JOURNEY TO SPACE is co-produced by K2 Films, Inc. and Giant Screen Films. The film is written and directed by Mark Krenzien, produced by Don Kempf, Mark Kresser and Andy Wood, executive produced by Bob Kresser and edited by Dale Beldin.


HUMPBACK WHALES

Narrated by two-time Golden Globe® nominee Ewan McGregor, HUMPBACK WHALES is an extraordinary journey into the mysterious world of one of nature’s most awe-inspiring marine mammals.

Set in the spectacular waters of Alaska, Hawaii and the remote islands of Tonga, this ocean adventure offers audiences an up-close look at how these whales communicate, sing, feed, play and take care of their young. Captured for the first time with IMAX® 3D cameras, and found in every ocean on earth, humpbacks were nearly driven to extinction 50 years ago, but today are making a slow but remarkable recovery. Join a team of researchers as they unlock the secrets of the humpback and find out why humpbacks are the most acrobatic of all whales, why they sing their haunting songs, and why these intelligent 55-foot, 50-ton animals migrate up to 10,000 miles round-trip every year.

A MacGillivray Freeman film presented by Pacific Life, HUMPBACK WHALES is directed by Greg MacGillivray (The Living Sea, Dolphins, Everest) and produced by Shaun MacGillivray (To The Arctic, Grand Canyon Adventure). Filmed with 15perf / 65mm IMAX® cameras, HUMPBACK WHALES is written and edited by Stephen Judson (Everest, To The Arctic) with a musical score by Steve Wood (Journey to the South Pacific, To The Arctic). A One World One Ocean production.


FLIGHT OF THE BUTTERFLIES

Produced by SK Films, FLIGHT OF THE BUTTERFLIES is a unique and memorable cinema experience that follows a tiny creature’s epic story of endurance on one of the most spectacular migrations on earth. On the trail of one of nature’s greatest events, we will witness, as never before, one generation from some 100 million monarch butterflies as they travel across a continent on a perilous journey of 1,000 miles or more ... and not to just anywhere, but to a remote forest on a Mexican mountaintop, a destination that was once an impenetrable mystery.

The iconic monarch butterfly is a true marvel of nature. Weighing less than a penny, it makes one of the longest migrations on Earth across a continent, with pinpoint navigational accuracy, to a secluded place it has never been. Follow the monarchs' perilous and extraordinary journey and join hundreds of millions of real butterflies in the remote mountain peaks of Mexico. For the first time ever, witness the transformation from caterpillar to butterfly, inside a chrysalis, thanks to advanced MRI and micro CT scans. Be captivated by the true and compelling story of an intrepid scientist's 40-year search to find their secret hideaway, with the help of citizen scientists across North America.

The award-winning production team, including Oscar® winner Peter Parks, followed the year-long migration cycle of the monarch butterflies, from Canada, through the United States to remote 10,000-foot-high peaks in the Sierra Madre Mountains of Mexico, and back, through generations. Featuring extraordinary cinematography, the film showcases the awe and wonder of the breathtaking butterfly sanctuaries. Supported by the National Science Foundation and a high quality, curriculum-based educational outreach program, the film interweaves spellbinding natural history with an uplifting human story. The film has received consistent rave reviews in independent audience tests across all age groups. Unravel the mysteries and experience the FLIGHT OF THE BUTTERFLIES!


ROCKY MOUNTAIN EXPRESS

Produced by The Stephen Low Company, ROCKY MOUNTAIN EXPRESS is the passionate undertaking of award-winning filmmaker Stephen Low, director of more than fifteen projects for the giant screen, including TITANICA, SUPER SPEEDWAY and ULTIMATE WAVE TAHITI. Kindled in childhood, Low’s love of high-fidelity cinema and his fascination with the steam locomotive have come together in this captivating cinematic experience that brings alive the magic and drama of the steam age for audiences of all ages.Exhibited in IMAX and other giant screen theaters, the award-winning film has developed an unprecedented and devoted world-wide following.

ROCKY MOUNTAIN EXPRESS propels audiences on a steam train journey through the breathtaking vistas of the Canadian Rockies and highlights the adventure of building a nearly impossible transcontinental railway in the age of steam. The film weaves together spectacular IMAX aerial cinematography, archival photographs and maps, and the potent energy and rhythms of a live steam locomotive to immerse audiences in this remarkable story.

The production was filmed with full 15/70 negative—world’s largest film format, guaranteeing spectacular image fidelity. Sound, too, is a vital part of the experience and the team has carefully and faithfully captured and rendered the remarkable symphony of sonic moods produced by a locomotive, matching this with an original musical score by celebrated composer Michel Cusson.


WONDERS OF THE ARCTIC

Narrated by Victor Garber, WONDERS OF THE ARCTIC centers on our ongoing mission to explore and come to terms with the Arctic. Compelling stories are interwoven to create a unifying message about the state of the Arctic today. Underlying all these tales is the crucial role that ice plays in the lives of the people and animals who have adapted to this land of ice and snow. The Inuit and their predecessors adapted and thrived for thousands of years in what is arguably the harshest environment on earth. Today, the Arctic is the focus of intense research. Instead of seeking to conquer the north, scientists working together with the Inuit are searching for answers to some troubling questions about the impacts of human activities on this fragile and largely uninhabited frontier.

WONDERS OF THE ARCTIC is a Science North and Giant Screen Films production. Presented by Giant Screen Films, the film is executive produced by Guy Labine and Brenda Tremblay; producers, Don Kempf and David Lickley; written and directed by David Lickley.


THE LAST REEF: CITIES BENEATH THE SEA

From the creators of WILD OCEAN and PULSE, THE LAST REEF, a new immersive movie that takes you on a breathtaking journey to the heart of a coral reef, as you've never seen it before

From the creators of award-winning film WILD OCEAN, THE LAST REEF: CITIES BENEATH THE SEA is an uplifting, inspirational cinema experience capturing one of nature's more vibrant and diverse wonderlands. Exotic coral reefs, vibrant sea walls in the sub-arctic pulsating with anemones and crustaceans: these biodiversity hot spots are as vital to our lives as the rainforests. Shot on location in Palau, Vancouver Island, French Polynesia, Mexico, and The Bahamas, THE LAST REEF takes us on a global journey to explore our connection with the ocean's complex, parallel worlds. Using groundbreaking underwater cinematography, this film

takes us into the heart of the reef, revealing a habitat more diverse and more colorful than you ever imagined...

THE LAST REEF: CITIES BENEATH THE SEA is a production of Yes/No Productions, Liquid Pictures and Giant Screen Films.

Garrett Lee handled the acquisition of these movies for Shout! Factory.

About Shout! Factory

Shout! Factory, LLC is a diversified media company devoted to producing, uncovering, preserving and revitalizing the very best of pop culture. Founders Richard Foos, Bob Emmer and Garson Foos have spent their entire careers sharing their music, television and film favorites with discerning consumers the world over. Shout! Factory’s entertainment offerings serve up feature films, classic and contemporary TV series, animation, live music and comedy specials. Shout’s audio division boasts GRAMMY®-nominated box sets, Broadway cast albums, new releases from storied artists, lovingly assembled album reissues and indispensable “best of” compilations. In addition, Shout! Factory maintains a vast digital distribution network which delivers video and audio content to all the leading digital service providers in North America. Shout! Factory also owns and operates Shout! Factory Films, Shout! Factory Kids, Scream Factory™, Shout! Factory TV, Timeless Media Group, Biograph Records, Majordomo Records and Video Time Machine. These riches are the result of a creative acquisition mandate that has established the company as a hotbed of cultural preservation and commercial reinvention. Shout! Factory is based in Santa Monica, California. For more on Shout! Factory, visit shoutfactory.com

"Blu-ray Disc™" and "Ultra HD Blu-ray™" are trademarks of the Blu-ray Disc Association.”

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Hans Landa
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 08:22    Sujet du message: Répondre en citant

iron a écrit:
Comme c'était prévisible une nouvelle certification pour l'uhd est sortie L'UHD PREMIUM est comme prévu la plupart des tv uhd actuelles ne sont pas compatibles.
Le matos vraiment compatible c'est pour cette année avec les nouvelles gamme de tv voir 2017.
Et oui, ça change pas, c'était pareil pour la mise en place de la HD jusqu'au 1080p, des prises HDMI aux normes différentes d'années en années, les premières dalles 1080p pas compatible avec le 24hz et qui coûtait un bras...Bref comme d'habitude, ceux qui achètent en premier l'ont dans le fion, et pourtant ils ont payés le prix fort ! Crying or Very sad

Aujourd'hui quand on me demande conseil pour l'achat d'une TV, je préfère conseiller sur un bon 1080p gonflé à bloc, plutôt qu'un UHD sans normes défini précisément.

Un jour je basculerai pour la UHD, mais quand tous sera bien en place.

Mon 1080p a encore de beaux jours devant lui ! Wink
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 09:55    Sujet du message: Répondre en citant

Une bonne chose aussi concernant le BD UHD, il a été confirmé qu'il ne s'appuie sur aucun zonage !!! C'est à dire qu'il vous sera possible de commander aux USA par exemple un film, et de le lire sans difficulté sur votre platine Européenne...
Wink
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Hans Landa
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 11:40    Sujet du message: Répondre en citant

Enfin !!! Le zonage est une aberration, ça n'aurai jamais du exister.
Il était temps. Wink
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 12:39    Sujet du message: Répondre en citant

Hans Landa a écrit:
Enfin !!! Le zonage est une aberration, ça n'aurai jamais du exister.
Il était temps. Wink

Oui enfin mais ce n'est pas forcement bon pour les pistes son françaises.....je ne suis pas sûr qu'elles bénéficieront du lossless.... Confused
Économie d’échelle, pressage unique pour le monde entier et une trentaine de pistes audio, les majors américaines ont gagné le combat......
Le zonage avait la vertu de limiter les pistes sur les éditions et ainsi favoriser les langues des marchés majoritaires sur la zone.....
Il y a du pour et du contre....... mais c'est surtout un avantage pour les éditeurs, ils s’arrangeront entre eux pour les droits, afin d'avoir un pressage unique.....l'emploi va certainement en pâtir aussi.... Confused
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Hans Landa
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 13:43    Sujet du message: Répondre en citant

SHREK83 a écrit:
Hans Landa a écrit:
Enfin !!! Le zonage est une aberration, ça n'aurai jamais du exister.
Il était temps. Wink

Oui enfin mais ce n'est pas forcement bon pour les pistes son françaises.....je ne suis pas sûr qu'elles bénéficieront du lossless.... Confused
Économie d’échelle, pressage unique pour le monde entier et une trentaine de pistes audio, les majors américaines ont gagné le combat......
Le zonage avait la vertu de limiter les pistes sur les éditions et ainsi favoriser les langues des marchés majoritaires sur la zone.....
Il y a du pour et du contre....... mais c'est surtout un avantage pour les éditeurs, ils s’arrangeront entre eux pour les droits, afin d'avoir un pressage unique.....l'emploi va certainement en pâtir aussi.... Confused
Le HD DVD était sans zones, et pourtant sur certains titres la VF était meilleure que sur blu-ray.

Après je vois ce que tu veux dire, et effectivement ça peut être craignos, mais vu que j'ai toujours été pour une ouverture globale plutôt qu'une division, je garde espoir, sachant que sur un blu-ray UHD la place d'une VF DTS HD MA ne représentera pas beaucoup de place dans le disque.

A suivre donc. Wink
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 14:25    Sujet du message: Répondre en citant

Une chose très curieuse sony n'a pas montré de lecteur uhd et leurs nouvelles gamme de tv n'est pas uhd premium.
Alors soit sony n'y croit pas ou alors ils estiment que la technologie n'est pas encore au top.
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 15:06    Sujet du message: Répondre en citant

iron a écrit:
Une chose très curieuse sony n'a pas montré de lecteur uhd et leurs nouvelles gamme de tv n'est pas uhd premium.
Alors soit sony n'y croit pas ou alors ils estiment que la technologie n'est pas encore au top.
C'est tout nouveau, il faut attendre.
Mais à mon avis ce sont les premiers films qui détermineront le format. Et je pense que l'on sera sûr de savoir ce que l'on achète en fin d'année, une fois que tout le processus sera mis en place.

Après, même si c'est pas le sujet, aucuns écrans UHD actuel ne sont capables d'avoir la future norme TNT UHD, ca qui fait que les acheteurs ayant déjà acquis une TV UHD devront acheter un décodeur externe.

Wink
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 17:46    Sujet du message: Répondre en citant

Hans Landa a écrit:
SHREK83 a écrit:
Hans Landa a écrit:
Enfin !!! Le zonage est une aberration, ça n'aurai jamais du exister.
Il était temps. Wink

Oui enfin mais ce n'est pas forcement bon pour les pistes son françaises.....je ne suis pas sûr qu'elles bénéficieront du lossless.... Confused
Économie d’échelle, pressage unique pour le monde entier et une trentaine de pistes audio, les majors américaines ont gagné le combat......
Le zonage avait la vertu de limiter les pistes sur les éditions et ainsi favoriser les langues des marchés majoritaires sur la zone.....
Il y a du pour et du contre....... mais c'est surtout un avantage pour les éditeurs, ils s’arrangeront entre eux pour les droits, afin d'avoir un pressage unique.....l'emploi va certainement en pâtir aussi.... Confused
Le HD DVD était sans zones, et pourtant sur certains titres la VF était meilleure que sur blu-ray.

Après je vois ce que tu veux dire, et effectivement ça peut être craignos, mais vu que j'ai toujours été pour une ouverture globale plutôt qu'une division, je garde espoir, sachant que sur un blu-ray UHD la place d'une VF DTS HD MA ne représentera pas beaucoup de place dans le disque.

A suivre donc. Wink

Je te rapproche en gras les deux phrases qui s'opposent....
S'il n'y a plus de zonage, il y aura pressage unique avec une foultitude de langues différentes et tu peux me croire qu'ils opterons pour une VO lossless et toutes les autres en Losy pour en caser un maximum.....
Mais nous verrons ce que l'avenir nous réserve....pour ma part j'ai une idée assez précise de ce que les majors nous réservent, eux!!! Wink
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MessagePosté le: Mer 06 Jan 2016 18:03    Sujet du message: Répondre en citant

SHREK83 a écrit:
Hans Landa a écrit:
SHREK83 a écrit:
Hans Landa a écrit:
Enfin !!! Le zonage est une aberration, ça n'aurai jamais du exister.
Il était temps. Wink

Oui enfin mais ce n'est pas forcement bon pour les pistes son françaises.....je ne suis pas sûr qu'elles bénéficieront du lossless.... Confused
Économie d’échelle, pressage unique pour le monde entier et une trentaine de pistes audio, les majors américaines ont gagné le combat......
Le zonage avait la vertu de limiter les pistes sur les éditions et ainsi favoriser les langues des marchés majoritaires sur la zone.....
Il y a du pour et du contre....... mais c'est surtout un avantage pour les éditeurs, ils s’arrangeront entre eux pour les droits, afin d'avoir un pressage unique.....l'emploi va certainement en pâtir aussi.... Confused
Le HD DVD était sans zones, et pourtant sur certains titres la VF était meilleure que sur blu-ray.

Après je vois ce que tu veux dire, et effectivement ça peut être craignos, mais vu que j'ai toujours été pour une ouverture globale plutôt qu'une division, je garde espoir, sachant que sur un blu-ray UHD la place d'une VF DTS HD MA ne représentera pas beaucoup de place dans le disque.

A suivre donc. Wink

Je te rapproche en gras les deux phrases qui s'opposent....
S'il n'y a plus de zonage, il y aura pressage unique avec une foultitude de langues différentes et tu peux me croire qu'ils opterons pour une VO lossless et toutes les autres en Losy pour en caser un maximum.....
Mais nous verrons ce que l'avenir nous réserve....pour ma part j'ai une idée assez précise de ce que les majors nous réservent, eux!!! Wink
Pourtant Warner qui était adepte du pressage mondial a changé son fusil d'épaule, aujourd'hui c'est la classe.
Pourquoi pas le même effort pour l'UHD ?
Après tout, certains films fonctionnent mieux chez nous que ailleurs ou aux states ?
Non, je ne veux pas rester dans la négativité, j'espère qu'avec l'UHD, on aura la totale niveau image et son.

Que dieu ( pour certains ) ou l'avenir me donne raison !! Laughing Wink
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MessagePosté le: Jeu 07 Jan 2016 11:54    Sujet du message: Répondre en citant

Hans Landa a écrit:
... sachant que sur un blu-ray UHD la place d'une VF DTS HD MA ne représentera pas beaucoup de place dans le disque.

Juste pour appuyer le propos de Hans sur le poids de la piste... Pourquoi cette dernière n'est pas systématiquement incluse sur les BD actuels ?
Un BD UHD pourra aller de 50 Go à un tout petit peu plus que 100 Go...
Le 50 Go est déjà la taille maximale d'un BD, sachant qu'en plus le 1080p prend moins de poids qu'une vidéo 4K...

Je pense au pressage "international", et non plus régionalisé... Surtout dans la conjoncture actuelle, ou les éditeurs n'ont pas eu le succès escompté avec le Blu-ray comme on leur avait vendu ! Nouveau standard, nouvelle façon de se faire des $$$... Laughing

Pour Sony, pas de lecteur effectivement de présenté... ils ont confirmé qu'ils en présenteront un dans l'année, mais ils sont également sur les eux fronts, celui du support et celui du dématérialisée ! Wink
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MessagePosté le: Jeu 07 Jan 2016 12:29    Sujet du message: Répondre en citant

Hans Landa a écrit:
Pourtant Warner qui était adepte du pressage mondial a changé son fusil d'épaule, aujourd'hui c'est la classe.
Pourquoi pas le même effort pour l'UHD ?

Parce que je pense que Warner sur ces derniers mois a fait plus de régionalisation (dans le sens jouer le zonage) que de mondialisation (dans le sens edition unique) et que donc nous avons eu le droit à des pistes VF en Lossless.....



YannH76 a écrit:
Hans Landa a écrit:
... sachant que sur un blu-ray UHD la place d'une VF DTS HD MA ne représentera pas beaucoup de place dans le disque.

Juste pour appuyer le propos de Hans sur le poids de la piste... Pourquoi cette dernière n'est pas systématiquement incluse sur les BD actuels ?
Un BD UHD pourra aller de 50 Go à un tout petit peu plus que 100 Go...
Le 50 Go est déjà la taille maximale d'un BD, sachant qu'en plus le 1080p prend moins de poids qu'une vidéo 4K...

Je pense au pressage "international", et non plus régionalisé... Surtout dans la conjoncture actuelle, ou les éditeurs n'ont pas eu le succès escompté avec le Blu-ray comme on leur avait vendu ! Nouveau standard, nouvelle façon de se faire des $$$... Laughing

Pour Sony, pas de lecteur effectivement de présenté... ils ont confirmé qu'ils en présenteront un dans l'année, mais ils sont également sur les eux fronts, celui du support et celui du dématérialisée ! Wink

Oui donc tu appuies plus mon propos, non, parce que je suis d'accord avec ce que tu écris et me semble être ce que j'ai redigé..... Cool
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YannH76
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MessagePosté le: Jeu 07 Jan 2016 18:49    Sujet du message: Répondre en citant

Je parlais de la place prise, ce que Hans indique... Or, aujourd'hui, on n'a pas la présence d'une VF DTS HD systématiquement sur un Blu-ray alors que ça pourrait l'être la taille étant similaire pour un disque de 50 Go ! Wink
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